Feature Suggestions
Welcome to the Windows Phone Feature Suggestion Box! Please vote for a feature suggestion or submit your own!
We’ve created this site as a tool to help Microsoft understand how customers use Windows Phone and we welcome your feedback.
Standard Disclaimer – our lawyers made us put this here ;-) Please note that the Windows Phone Feature Suggestion Box is moderated and is a voluntary participation-based project, and if your submission is not a product feature suggestion it may be removed. Please do not send any novel or patentable ideas, copyrighted materials, samples or demos which you do not want to grant a license to Microsoft. See the “Terms of Use” link below for more information. Please limit your suggestions to 25 words or less.
CAST YOUR VOTES! – community feedback is active and growing … thanks! As a result, we are going to increase the number of votes you have available on your favorite suggestions from 10 to 20. Keep those suggestions and votes coming!
-
What is the use of a phone with out USSD support?NEED TO RECTIFY IT...CAN U IMAGINE a WINDOWS PHONE WITH OUT SKYPE ---NOKIA LUMIA 510-
What is the use of a phone with out USSD support?WINDOWS PHONE 7?NEED TO RECTIFY IT...CAN U IMAGINE a WINDOWS PHONE WITH OUT SKYPE ---NOKIA LUMIA 510---WHAT WILL WE DO WITH A WINDOWS PHONE
1 vote -
nko est demendez sur Windows phone
Mes vœux aujourd'hui c'est de voire ma langue n'ko incorporé dans les appareils surtout les window phones qui sont accessibles à bon marché par les africains sur tous les parleur de cette langue n'ko qui font plus de 40millions dans l'Afrique de l'Ouest.
Cela pourra augmenté l'achat des ces outils par la plupart de la population qui ne savent que ce langue et leur facilitera de bien comprendre le monde extérieur et de facilite l'apprentissages des autres langues comme l'anglais, le chinois, l'arabe et le français.
Merci1 vote -
nko est demendez sur Windows phone
Mes vœux aujourd'hui c'est de voire ma langue n'ko incorporé dans les appareils surtout les window phones qui sont accessibles à bon marché par les africains sur tous les parleur de cette langue n'ko qui font plus de 40millions dans l'Afrique de l'Ouest.
Cela pourra augmenté l'achat des ces outils par la plupart de la population qui ne savent que ce langue et leur facilitera de bien comprendre le monde extérieur et de facilite l'apprentissages des autres langues comme l'anglais, le chinois, l'arabe et le français.
Merci1 vote -
to solve a problem with the microphone
Allows you to adjust the noise reduction. When I'm calling from a quiet room, no one hears me. Maybe it's because of the good noise reduction
60 votes -
24 votes
-
Expand device backup scope on WP8
I recently purchased a Lumia 920 and was migrating from Lumia 710. I was floored to discover WP7 had no backup capability and had to redownload everything manually. WP8 took care of that (sort of) with its new backup capability so I can overlook this.
I had to return my 920 for another one to have support diagnose issue and was stunned how poor the backup/restore capability was for WP8. Yes, signing in with Microsoft automatically re-downloads your applications but all app data was lost. Another HUGE hole in this process is that the Live Tile layout wasn't backed up/restored!
…
362 votes -
Nko est demande sur Windows phone
Mes vœux aujourd'hui c'est de voire ma langue n'ko incorporé dans les appareils surtout les window phones qui sont accessibles à bon marché par les africains sur tous les parleur de cette langue n'ko qui font plus de 40millions dans l'Afrique de l'Ouest. Cela pourra augmenté l'achat des ces outils par la plupart de la population qui ne savent que cette langue leur facilitera de bien comprendre le monde extérieur et facilitera l'apprentissages des autres langues comme l'anglais, le chinois, l'arabe et le français.
Merci4 votes -
Native Videocalling over 3G/4G without Skype, Tango, etc.
Native video calling should be provided to allow users to make video calls over 3g network without being dependant on 3rd party apps.
25 votes -
Mes vœux aujourd'hui c'est de voire ma langue n'ko incorporé dans les appareils surtout les window phones qui sont accessibles à bon marché par les africains sur tous les parleur de cette langue n'ko qui font plus de 40millions dans l'Afrique de l'Ouest. Cela pourra augmenté l'achat des ces outils par la plupart de la population qui ne savent que cette langue leur facilitera de bien comprendre le monde extérieur et facilitera l'apprentissages des autres langues comme l'anglais, le chinois, l'arabe et le français.
Merci1 vote -
Merci1 vote -
we want pashto an international language in the world
we want it international language in the world
36 votes -
Have a little tick next to the message when the contact receive it, in lieu of an acknowledgment SMS sent by the operator.
This is really annoying to receive an sms after each one, it woud be better a graphic sign to show that our recipient has received our message.
39 votes -
Ability to Install Apps/Games/Maps onto MicroSD card
Games and Apps are growing in size (some hundreds of MBs). 8GB on a phone is not enough anymore and yet 8 GB phones are still around, which to me is not enough--even with an SD card slot.
Having SD support is great, but only music/pictures/videos can be installed on them currently.
I understand that installing apps/games is different, but could they still be installed onto the main storage of the phone AND have the game assets (music/voice/videos/saves, for example) stored onto the SD card instead. This would use less of the main storage for these games/apps?
Also, Nokia Maps…
356 votes -
Quick-Settings at the status bar
Generally there is just the clock at the top Status bar. But if you swipe down that status bar, there could appear an additional Icon "Quick-Settings" (like in Android).
With Quick-Settings you could turn on and turn off for example power-consuming-sensors:
- Blutooth
- NFC
-Wifi
-GPS44 votes -
Subway surfers
Subway Surfers game has to be in this market!!!
50 votes -
43 votes
-
atdhenet.tv
Merci4 votes -
add Esperanto accents to press and hold letter options
People often laugh when support for Esperanto is requested but there are, by most estimates, roughly 1.5 million users of the language, most of whom are Microsoft customers. I myself recently purchased a Windows 8 phone that I absolutely love and find that my only serious grievance is that, when I wish to write an email or text message to a friend or jot down a note for my writing (I am a published author in the language) the small number of special characters required (ŝ, ŭ, ĉ, ĝ, and ĥ) are not available. While I do not expect, and…
12 votes -
Tamil language support for OS and Keyboard input in WP 8
Include support for Tamil as a choice for OS language and keyboard input.
Currently, WP 8 only supports display of Tamil.
It is highly disappointing to find localization support missing in a recently developed OS for a classical language spoken by more than 70 Million people worldwide.
If the OS is claimed to be Social media friendly, then it needs to support one of the widely used language in Social media and networking by bloggers and tweeters worldwide.
102 votes -
Merci4 votes
- Don't see your idea?